Planning
Om het uitvoeren van mijn Voeten in de klei uren zo makkelijk mogelijk te maken heb ik een stappenplan opgezet. Door dit stappenplan te volgen kan ik ervoor zorgen dat ik op tijd voldoende praktijkuren heb gemaakt.
Stappenplan 'Voeten in de klei'-opdracht
Stap 1
Wat ga ik doen om de 60 uur te vervullen?
Ik wil ervaring opdoen bij organisaties die actief zijn binnen events die binnen mijn interesseveld vallen. Specifiek richt ik me op organisaties die actief zijn binnen de sport of muziekbranche.
Voorbeelden van organisaties:
Feyenoord
Candlelight concerts
Ahoy
Theater rotterdam
Luxor
Stap 2
Taken en koppeling aan competenties
Ik wil de volgende taken uitvoeren:
Ondersteunen bij events.
Meewerken aan de voorbereidingen van events.
Contact onderhouden met deelnemers en collega's.
Analyseren van bestaande processen en het doen van verbetervoorstellen.
Deze taken koppel ik aan de volgende opleidingscompetenties:
Samenwerken en communiceren: door actief te participeren in teamoverleggen en feedback te geven en ontvangen.
Plannen en organiseren: door zelfstandig projecten of onderdelen van projecten te coördineren.
Analyseren en adviseren: door onderzoek te doen naar specifieke vraagstukken en hierover advies uit te brengen.
Stap 3
Inzetten van netwerk en aanpak
Ik ga mijn netwerk inzetten door contact op te nemen met:
Oud-stagiaires van mijn opleiding.
Docenten en studiebegeleiders die connecties hebben met relevante organisaties.
Persoonlijke contacten zoals familie en vrienden die werkzaam zijn in de branche.
Mijn aanpak:
Week 1–2: Oriënteren op mogelijke organisaties en taken.
Week 3–4: Contact leggen, gesprekken voeren en afspraken maken.
Week 5: Starten met het uitvoeren van de opdrachten.
Stap 4
Planning voor het semester
Week
Activiteit
1–2
Oriëntatie en inventarisatie netwerk
3–4
Contact leggen en afspraken maken
5–6
Start uitvoering opdracht 1 (20 uur)
7–9
Uitvoering opdracht 2 (20 uur)
10–12
Uitvoering opdracht 3 (20 uur)
13
Reflectie en afronding
Stap 5
Leerdoelen gekoppeld aan competenties
Leerdoel: Ik leer effectiever communiceren binnen een professionele setting.
Competentie: Samenwerken en communiceren.
Leerdoel: Ik leer zelfstandig een project op te zetten en uit te voeren binnen een organisatie.
Competentie: Plannen en organiseren.
Leerdoel: Ik leer kritisch te kijken naar processen binnen een organisatie en verbeterpunten aan te dragen.
Competentie: Analyseren en adviseren.